Najbolje ocijenjene marke traktora po zadovoljstvu kupaca 2021.

Fendt je po četvrti put pobjednik CLIMMAR istraživanja o zadovoljstvu kupaca traktora.

Njemački brend Fendt je od 2018. godine jasni predvodnik DSI-jeve izjave o zadovoljstvu, no tada je marka podijelila prvo mjesto s japanskom Kubotom. Od tada je Fendt ojačao svoju vodeću poziciju, a Kubota je pala na treće mjesto, prestigavši ga još jedan njemački proizvođač, Claus.

Fendt je s ocjenom od 14,6 bodova u ukupnoj ocjeni značajno povećao svoju prednost na drugu klauzulu koja je skupila 13,5 bodova. Usporedbe radi, lani je prednost između njemačke marke i tada druge Kubote bila 14,5 do 13,8 bodova. Fendt je posebno dobro postigao u područjima imidža robne marke (rekord 17,5 bodova), postprodajnog servisa i jamstva (15,2 boda), obuke (14 bodova) i zaštite od krađe (13,5 bodova).

Zanimljivo, njemački brend Deutz-Fahr sletio je i na drugi pol rejtinga, odnosno na deseto i posljednje mjesto. Ova tvrtka zabilježila je spomenuti, najveći pad – na kraju je pala s dobrog četvrtog mjesta.

Koja je tvrtka zabilježila najveći napredak u DSI klasifikaciji zadovoljstva trgovaca traktorima?

Ova tvrtka je New Holland, koja se pomaknula s desete na šestu poziciju u odnosu na 2020. Talijanski proizvođač se posebno poboljšao u elementu "imidža robne marke", zauzevši četvrto mjesto sa 14,5 bodova zaostatka za brendovima Fendt (17,5 bodova), John Deere (16,4 boda) i Massey Ferguson (15,2 boda). Najlošiji je u ovoj klasifikaciji, pak, malo poznati talijanski proizvođač Same, dio SDF grupe (13,4 boda).

Što je to CLIMMAR?

CLIMMAR organizacija sastoji se od 16 nacionalnih udruga i njihovih tvrtki članica u sektoru poljoprivrednih strojeva. Osnovan je 1953. godine. Cilj njezina istraživanja je ocijeniti odnos između proizvođača poljoprivrednih strojeva i trgovaca kako bi se na nepristran način prikazale sljedeće promjene u suradnji.

Ovogodišnjim istraživanjem, koje je provedeno od 2. travnja do 25. svibnja, obuhvaćeni su trgovci iz devet europskih zemalja. Sudionici online ankete ocjenjivali su odnos između kupaca i proizvođača pomoću 14 kriterija, bodovanih na ljestvici 0-20. Ti kriteriji uključuju, između ostalog, imidž brenda, podrška pri prodaji traktora i rezervnih dijelova, servisna podrška kao i jamstveni uvjeti i implementacija.