Zimski problemi s gorivom

Iako nam se trenutno čini da prave zime neće ni biti, svi dobro znamo kako zima itekako zna pokazati svoje zube. U ovo doba godine treba biti spreman na zimu i niske temperature pa u današnjem blogu pričamo o tome kako poboljšati zimsku otpornost goriva te zašto bi posebnu pažnju trebali obratiti na filtere goriva.

Kako poboljšati zimsku otpornost goriva?

 

Najveći problem bi mogli imati poljoprivrednici koji u spremnicima još uvijek imaju ljetni dizel, jer ono već na temperaturi od 0 °C može imati problema sa slobodnim protokom kroz filter.

Razlog tome je parafin u nafti koji se na niskim temperaturama počinje kristalizirati. Takvo gorivo postaje gušće, teže prolazi kroz sustav za ubrizgavanje goriva, filtere i na kraju krajeva otežava ili posve onemogućuje paljenje motora. U zimskom periodu većina benzinskih postaja prodaje zimsko gorivo prilagođeno nižim temperaturama.

Međutim, kako biste bili sasvim sigurni da neće biti problema, dobro je upotrijebiti i zimski aditiv za dizel goriva. Aditivi su sredstva koja se dodaju dizelskom gorivu s ciljem poboljšanja pojedine osobine a najčešće su stabilizatori i sredstva za zaštitu od korozije tako da imaju višestruke koristi. Važno je jedino pridržavati se pravila oko korištenja aditiva, odnosno uliti sadržaj u spremnik prije nego se toči gorivo, kako bi se aditiv kvalitetno izmiješao s gorivom.

Je li vaš filter goriva spreman za zimu? 

 

Već smo rekli kako je zimi sustav goriva dizelskih motora izložen začepljenju, uglavnom zbog parafina koji se oslobađa iz goriva. Jedno od mjesta koje nas na neki način može zaštititi od nečistoća u dizel gorivu je filter goriva. Njegova uloga je da štiti motor od prljavštine, vode, nečistoća i drugih čestica koje se mogu naći u gorivu. U poljoprivredi je to od posebne važnosti jer poljoprivrednici često toče gorivo iz vlastitih spremnika a standardi skladištenja i punjenja goriva nisu uvijek zadovoljeni.

Ako se iz dizelskog goriva istaložilo previše parafina doći će do začepljenja filtera goriva. Imajmo na umu da će se prljavi filter goriva puno brže začepiti nego novi tako da bi bilo najbolje prije svake zime zamijeniti stari filter goriva novim. Kod poljoprivrednih strojeva filteri su obično postavljeni na lako dostupnom mjestu i njihova zamjena nije komplicirana.

Filter koji je korišten oko 200 ili 300 sati polako gubi svoja svojstva - ima manji kapacitet protoka, a time i veći otpor protoka. Kao rezultat toga, može biti teško ponovno pokrenuti traktor. 

Veliki izbor filtera, kao i ostalih rezervnih dijelova, pronađite na našem webshopu. Zima je idealno vrijeme da napravite reviziju - detaljno pregledajte vaše poljoprivredne strojeve, prolistajte naš katalog rezervnih dijelova, napravite popis dijelova koje morate zamijeniti prije sezone i artikala koji su vam neophodni za rad. Tako ćete na proljeće biti potpuno spremni za radove i nećete gubiti dragocjeno vrijeme.