Unimog - 75 godina multifunkcionalnog radnog vozila

Što je Unimog?


Unimog, skraćenica od "Universal-Motor-Gerät" (Univerzalno Motorno Sredstvo), je legendarni terenski kamion koji je prvi put proizveden 1947. godine u Njemačkoj. Projektiran je kao multifunkcionalno vozilo za poljoprivredu, graditeljstvo i vojne svrhe. Njegov osnivač, Albert Friedrich, zamislio ga je kao svestrano vozilo koje bi se moglo koristiti u raznim uvjetima i za različite zadatke. Dizajniran je sa pogonom na stražnje kotače i promjenjivim pogonom na prednje kotače, s kotačima jednake veličine, kako bi se vozio po cestama većim brzinama od standardnih poljoprivrednih traktora. S vrlo visokim razmakom od tla i fleksibilnim okvirom koji je dio ovjesa, Unimog nije projektiran za podnošenje tolikog tereta kao obični kamioni.

Zbog svojih terenskih sposobnosti, Unimogovi se često koriste kao vojna i vatrogasna vozila a u zapadnoj Europi koriste se i kao ralice za snijeg, nosači komunalne i građevinske opreme te poljoprivrednih alata, vozila za nadzor šuma ili cestovno-željeznička vozila. Novi Unimogovi mogu se kupiti u jednoj od dvije serije: srednja serija 405, poznata i kao UGN, i teška serija 437, poznata i kao UHN.


Unimog


Povijest Unimoga

Prvi masovno proizvedeni Unimog je iz serije modela 70200 s identifikacijskim brojem vozila 003 a nosio je Boehringer logo. Dva Unimoga s identifikacijskim brojevima 001 i 002 napravljena su kao testna vozila samo za interne potrebe i nisu bila na prodaju. Unutar vrlo kratkog vremena, potražnja za svestranim Unimogom u poslijeratnoj Njemačkoj bila je tolika da je Boehringerov proizvodni kapacitet brzo dosegao svoje granice. Kao rezultat toga, Unimog je 1950. godine preuzeo Mercedes. Proizvodnja vozila s pogonom na sva četiri kotača započela je u Daimler-Benzu u lipnju 1951. u tvornici u Gaggenau, a u kolovozu 2002. premještena je u tvornicu u Wörthu. 

Od prvog modela Unimog je evoluirao u vozilo koje kombinira snagu kamiona s okretnošću terenskog vozila. Unimog se ističe svojom svestranošću i izdržljivošću. Sa svojim snažnim motorima, pogonom na sve kotače i mogućnošću montiranja različitih priključaka, Unimog je sposoban nositi se s različitim terenskim uvjetima i zadacima. Njegova visoka nosivost, velika vučna snaga i mogućnost premošćivanja prepreka čine ga idealnim vozilom za rad u ekstremnim uvjetima. Tijekom svoje dugogodišnje povijesti, Unimog je kontinuirano unaprjeđivan i prilagođavan različitim potrebama korisnika.


Unimog

75. obljetnica Unimoga

Tijekom više od sedam desetljeća Unimog se dokazao kao svestrani radni stroj. Od 1949. godine, kada je isporučeno prvo vozilo, do danas je sa proizvodne trake sišlo više od 375000 Unimoga.

Njegov osnovni koncept ostao je nepromijenjen: četiri kotača iste veličine, struktura okvira poput kamiona, visoke terenske sposobnosti te kompaktne dimenzije sa specijaliziranom opremom i mogućnošću nadgradnje. Uz to, tu je i relativno velika brzina, koja je nekad iznosila 50 km/h a sada doseže 89 km/h.

Ove godine, Unimog slavi 75. obljetnicu od svog prvog predstavljanja. Ova obljetnica je prilika za prisjećanje na njegovu bogatu povijest i utjecaj koji je imao na različite industrije diljem svijeta. Mnoge tvrtke, poljoprivrednici i vojske oslanjaju se na Unimog kao ključni dio svojih operacija. Njegova pouzdanost i izdržljivost čine ga nezamjenjivim u mnogim sektorima, od poljoprivrede i graditeljstva do spašavanja i vojnih misija.


Unimog


Unimog danas

Unimog nosači alata izuzetno kompaktnih dimenzija, od U 219 do U 535, koriste se u cestovnom transportu, u užem gradskom prometu, na gradilištima i na terenu. Na tržištu još postoje poljoprivredne izvedbe koje se mogu registrirati kao traktor.

U sklopu projekta "WaVe" od 2023. godine intenzivno se testira prvi prototip Unimoga s motorom na izgaranje na vodik (WaVe). Mercedesovi inženjeri već su točili gorivo na javnim benzinskim crpkama, uspješno obavljali komunalne poslove i testirali njegovu učinkovitost tijekom košnje. Također su ispitali u kojoj mjeri motor s izgaranjem na vodik može biti korisna nadopuna varijantama pogona na baterije i pogone na gorive ćelije.

Kod kupaca kojima je prioritet ekstremna terenska sposobnost, opcija su Unimog modeli s kabinom izrađenom od čelika. Bilo da se radi o gradnji, gašenju požara, radu na terenu ili avanturama u divljini, sa Unimog modelima U 4023 i U 5023 posada, oprema i materijali stižu sigurno i brzo do cilja - i to na bilo kojem terenu.

Unimog ostaje sinonim za funkcionalnost, pouzdanost i izdržljivost. Dok slavi svoju 75. obljetnicu, nastavlja inspirirati inženjere, vozače i ljubitelje terenskih vozila diljem svijeta. Njegova sposobnost prilagodbe, inovativni dizajn i nepobjediva izvedba čine ga jednim od najcjenjenijih terenskih vozila u povijesti automobilske industrije.

 

Izvor: Wikipedia