Deutz AG - motor na vodik je spreman

Njemački proizvođač motora Deutz AG objavio je da ima svoj prvi motor na vodik spreman za implementaciju.

Motori koje proizvodi Deutz AG godinama su pod haubom mnogih proizvođača traktora. Ovi agregati, koji se još uvijek moderniziraju, zadovoljavaju trenutno najstrože standarde emisije Stage V. Međutim, razvojni put dizelskih agregata nema budućnosti.

Stoga je razvoj novih izvora energije doslovno postao "biti ili ne biti" za mnoge tvrtke, uključujući Deutz AG. Istraživanja alternativnih izvora energije za motore s unutarnjim izgaranjem u poljoprivrednim strojevima traju godinama, ali glavni plan je korištenje plina. To može biti bioplin ili čak čisti metan, ali najvažnije je koristiti najčišće plinsko gorivo – vodik.

Evolucija vodika
Novi motor koji je razvio i pustio u proizvodnju Deutz AG ima simbol TCG 7.8 H2. Dizajniran je na temelju postojećeg 7,8-litrenog 6-cilindarskog pogonskog agregata. Sada ispunjava sve kvalifikacijske kriterije EU za nultu emisiju CO₂ i nadopunjuje opsežan portfelj Deutz pogonskih sklopova s niskim i nultim emisijama.

Novi motor na vodik prikladan je za sve trenutne primjene Deutza, kao što su: traktori, građevinski strojevi, industrijska vozila, ali će se zbog trenutne ograničene infrastrukture za dopunu goriva koristiti u prvoj fazi u stacionarnoj opremi, u generatorima i u željeznici - kaže Markus Müller, tehnološki direktor u Deutz AG.

Motor na vodik uspješno je prošao početne testove na ispitnoj klupi i očekuje se da će krenuti u punu proizvodnju 2024. U tehničkoj specifikaciji, novi TCG 7.8 H2 motor na vodik ima snagu od preko 270 KS te, u usporedbi s klasičnim dizelskim agregatom, također ima znatno nižu razinu buke i vibracija. Motor ćemo vjerojatno uskoro vidjeti u testnim traktorima.